Junij 16, 2019

    Intervjuji

    Intervjuji
    Zvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivna

    Na našem portalu smo vam Marlo že predstavljali. (tukaj)  Gre za zelo simpatično pevko, ki je najmlajša hči, danes že pokojnega velikana in ustvarjalca reggae glasbe, za katerega je še sam Bob Marley rekel, da gre za njegovega najljubšega izvajalca. Njen oče je namreč Dennis Emmanuel Brown, »The Crown Prince of Reggae«.

    Zato smo za vse ljubitelje reggae glasbe v Sloveniji prav v čast Dennisovemu 60. rojstnemu dnevu, poklicali iz ljubljanskega studia Radia Študent Marlo Brown ter z njo poklepetali preko telefona. V zelo prijetnem intervjuju nam je razkrila marsikaj zanimivega, tako z glasbenega področja, kakšen oče in človek je bil Dennis Brown pa vse do tega, kaj je počela na olimpijskih igrah in še več. Krajšo različico klepeta ste imeli možnost poslušati v RiddimOperator Oddaji na valovih ljubljanskega Radia Študent ter pa še 1. 2., prav na njegov rojstni dan, v posebni oddaji namenjeni intervjujem. Samo na Reggae.Si pa si lahko poslušate intervju v celoti.

     

     

    Intervju sta pripravila: Tamara Nanaja and RasLevi
    Posnel in zvočno obdelal: Pier (RootsInSession, RiddimOperator Oddaja)
    Slike: Marla Brown Offical
    Video obdelava: Žiga Krebl

    Intervjuji
    Zvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivna

    Tokrat smo se zapeljali v samo dobro uro oddaljeni Zagreb. Šli smo direkt v "zagrebško Metelkovo", torej v Mediko, kjer so nas v svoji majhni, temačni a z dobro energijo nabiti sobici pričakali fantje iz benda I-TAL JAM riddim bend. Na začetku malo sramežljivi, potem pa so se zelo razgovorili. Intervju je sicer potekal v mešanici slovenščine, hrvaščine in celo angleščine in je malce dolg, pa vendar upamo, da se prebijete do konca, saj je zanimiv, kritičen, poučen in morda celo malo zabaven :) Na vprašanja sta v večini odgovarjala "soundman" Robi in basist Igor, dopolnili pa so ju še ostali. 

    I-Tal Jam riddim band. Tako na pogled vas poznamo, pa vendar vemo malo o vas. Kdo ste? Kdaj in zakaj je bend nastal?

    MI smo I-TAL JAM riddim bend haha. I-TAL JAM je sedaj sicer riddim bend, ampak v začetku ni nastal kot riddim bend, ampak smo se sponatno dobivali v zagrebškem klubu Masters in malo preigravali, imeli nekakšne “jam sessions”. Kontinuiteta naših srečanj je brez načrtov kreirala riddim bend in tako smo prišli do tega, da bi lahko preigravali jamajške ritme. Beseda je dala besedo in bend se je formiral. Zdaj ima bend sedem članov.

    Kdo pa ste člani benda in s katerih glasbenih sfer, projektov .. prihajate?

    Kot že omenjeno, so bili ključni torkovi večeri v Mastersu. Danes v Mastersu poteka redni tedenski “reggae utorak”, že pred tem pa so se dogajali reggae večeri, s katerimi smo pravzaprav začeli DJ kolektiv Jahstice Sound. Poleg DJ setov smo kmalu začeli prigravati instrumente, igrali smo pesmi ki so nam bile všeč. Učili smo se jih po posluhu in jih potem zaigrali v nekih svojih lastnih verzijah. V bendu je zdaj sedem članov, večina je že od nekdaj dejavna v reggae-ju in dub-u. Bobnar, klaviaturist, tonec in basist ter tolkalist smo iz benda Bamwise, nekateri, recimo Egoless, imajo tudi samostojno kariero. V I-TAL JAM riddim bendu je sedaj na kitari tudi Jadranko oziroma Dubolik,, ki je bil prej pri Radikal Dub bendu, sicer poznan iz dueta Dubble. Vsi iz benda smo že več kot deset let aktivni v reggae glasbi.

    I-TAL JAM na Seasplash festivalu 

    Kaj sploh pomeni “riddim bend”?

    Riddim bend je bend, ki igra “coverje”, priredbe starih reggae hitov, ki se “reciklirajo” skozi desetletja. V današnjem času je vpleten tudi vokal, ki ima svoje pesmi. Vokalist dela tekste na “riddime”, ki so nekakšna klasika. Ko nastopa okrog, včasih nastop sam, brez svojega benda … pa ga potem spremlja nek drugi “riddim band”. Artisti velikega kova recimo po turnejah nastopajo s svojimi riddim bendi, ali pa jih spremljajo lokalni riddim bendi.

    Koliko različnih riddimov pa je trenutno v vašem repertoarju?

    ...recimo da nekih 50.

    Kateri dogodki, nastopi snemanja … kaj so takoimenovani “highlights” I-TAL JAMA? Kaj vam je najbolj ostalo v spominu?

    Mislim, da je najprej potrebno izpostaviti Outlook. To je bil definitivno naš največji “špil” ki smo ga imeli do sedaj. YT nam je bil tudi prvi večji vokalni riddim projekt, na katerega smo se namensko pripravljali. Poleg nastopa na Outlooku smo YT-ja z njegovimi riddimi spremljali tudi na koncertu v Attacku (Medika, Zagreb) in v Splitu. Pred tem smo nastopili z vokalisti iz regije, kot so MC Popay, MC OZ, MC Chakka … posnetek je tudi na youtubu. V nekem trenutku smo spremljali tudi Echo Ranksa. Pravzaprav je ekipa Vibronics-a nastopila v Attacku v Zagrebu in smo naredili kombinacijo, da je Echo Ranks poleg nastopa z Vibronicsom, del svojega reperoarja odpel ob spremljavi našega riddim benda.

    Na Hrvaškem je scena precej živahna. Pravzaprav na vsem Balkanu, tudi v Sloveniji. Kakšne pa so vaše obeti za prihodnost? Ali vidite, prepoznate kakšnega vokalista, s katerim bi lahko naredili kakšen zanimiv riddim projekt?

    (malo tišine). Ali je tvoje vprašanje, če pri nas obstaja vokal, ki bi ga spremljali?

    Da, to je moje vprašanje.

    Ne. Ne obstaja. No če smo pošteni, ga nismo niti iskali. Tak vokal se ni pojavil. Nihče ni prišel in rekel “poslušam tole glasbo, to so moja besedila” … ne, to se ni zgodilo. Popay je bil zadnji, ki je zadeve predstavil in izvedel “v nekem paketu”. Po njem pa nič več.

    A je to potem mogoče lahko izziv za bralce tega intervjuja? Mogoče pa se med njimi najde kakšen vokal, ki bi bil tudi vam zanimiv. A sprejemate pobude? Ste dovzetni za predloge, če se recimo nekdo oglasi in bi želel sodelovati, ali vsaj poskušati z vami?

    Seveda. I-TAL JAM bend se je vedno zbral skupaj z nekim razlogom. Ali zaradi koncerta, ali smo nekoga spremljali, za festival … I-TAL JAM ni nek reden, prioriteten projekt v smislu, da bi z njim gradili glasbeno kariero. V preteklosti si nismo zastavili nekega dolgoročnega cilja. Naši cilji so bili bolj sprotni. Enkrat smo morali izpiliti in zvaditi riddime, sicer pa po navdihu in potem kakor se razvija scena. Generalno gledano, je v Zagrebu dub scena bolj razvita, bolj močna, kot pa reggae scena. Tako da vokal kot tak niti ni (bil) potreben, saj ljudje prihajajo na dogodke zaradi duba. Uživajo že v ritmu samem. In tako se je razvijal tudi I-TAL JAM riddim bend. V bisvtu smo mi najprej igrali verzije, brez vokala. Večini publike je to ustrezalo. Kot že rečeno, zagrebška publika je precej dub-ovsko usmerjena. Reggae selektorjev pravzaprav sploh ni veliko. V zadnjem času manj in manj. Ljudje vedno več hodijo na dub ali na dancehall. Tako da reggae, new roots in glasba ki smo je bili vajeni, od Capletona do Anthony Bja in tako dalje …. tega je vedno manj. Vedno manj.

    Kako vidite reggae, dancehall, dub .. sceno v naslednjih treh, petih letih? Se bo razvijala, napredovala, nazadovala?

    Na koncu je to odvisno od nas, glasbenikov... Nasplošno pa mislimo, da se bo scena definitivno razvijala. Če pogledamo kaj se je zgodilo in se dogaja v Franciji, ko se je s porastjo duba slava vrnila tudi reggaeju... mi smo sicer vedno malo zadaj, zaostajamo, tako da se bo tale razcvet pri nas šele zgodil oziroma se dogaja … dub trenutno vlada sceni in nekako logično pričakovano je, da se bo tudi reggae začel vračati in dobivati na tisti svoji slavi, ki jo je imel … no, vsaj upamo, da bo tako.

    Kakšna je struktura in starost publike na Hrvaškem? V Sloveniji namreč opažamo, da ni mlade, nove publike. Malo je študentov, mladine … kako je pa na Hrvaškem?

    Dosti podobno u bistvu. Je nekaj mladih ljudi, a ne veliko. Mladi večinoma preferirajo dub, postal je popularen, tako nekako kot trance. Gre za situacijo, ko se glasbo dojema v “party kontekstu” ne pa več kulturološko. Zdaj so bolj v ospredju sound systemi, ki nabijajo base. Ko se tu v Zagrebu (v Attacku op.p.) zgodi sound system party, pride veliko mladih. Ampak ti mladi se ne vračajo redno. Če bi se recimo zgodil koncert, na neki drugi lokaciji kot je Attack, veliko teh mladih sploh ne bi prišlo. Na Hrvaškem je recimo da nekih 150 ljudi, ki res pozna to glasbo. Da jo zares pozna. Da poznajo besedila, riddime in tako. (drugi doda) Jaz mislim, da si rekel previsoko število.

    Zakaj pa je tako? Nenazadnje svetovna glasba je enako popularna kot je bila. Mladina še vedno spremlja glasbene dogodke, mainstream glasbena scena dobro živi. Zakaj pa reggae in dub ne?

    Zato ker dogodkov ni. Ker jih nihče ne organizira. Kot sem že rekel, zato smo odgovorni mi, glasbeniki in organizatorji. Če pogledamo dancehall in reggae sceno v Zagrebu. Niti reggae, niti dancehall v Zagreb nista pripeljala velikih imen, ki bi ljudi zainteresirali, privabili in med ljudmi zbudili več zanimanja za to glasbo. V Sloveniji ste recimo gostili veliko uveljavljenih imen, takih, ki jih ljudje poznajo. Pri nas na Hrvaškem pa ne. Tu sploh nihče ne razmišlja o organizaciji, da bi pripeljali velika imena. Nihče ni v to glasbo “zagrizel” tako močno, da bi se res angažiral in pripeljal velike artiste. Razen recimo Sanjina, ki je takrat pripeljal Top Cat-a … ampak to je bilo vse. Potem pa nikogar več. Imamo sicer artiste na festivalih, na Seasplashu,... ampak to je drugače. Ni pa recimo možhnosti, da bi v petek zvečer šel v neki klub poslušat recimo Alborosieja...

    Vse je u bistvu povezano in odvisno tako od lokalnih artistov, kot od organizatorjev, lastnikov klubov, publike … tudi informacij ni dovolj. Pri nas recimo ni niti enega bloga, ne o dubu ne o reggaeju … saj tudi bendov ni. One Dread, Waitapu, Brain Holidays, Bamwise .. potem pa se že konča. Dji dandanes so usmerjeni na elektronski dub, nimajo podlage selektorjev, ampak imajo pač podlago Djev. In to je tudi odgovor na tvoje vprašanje zakaj je tako. Dejansko je glasba kot taka slabo predstavljena, celo napačno predstavljena če lahko tako rečem. Mogoče se motim, ampak mislim da je danes celotna glasba drugače predstavljena, skozi DJ-anje in zato je tudi tako …

    Dandanes gre torej za parti, za zabavo in ne več za kulturo kot tako?

    Ja, tako je.

    Amapk dandanes se veliko govori o strpnosti, o enotnosti, o medsebojni ljubezni in podpori … zakaj torej reggae glasba, ki nosi to isto sporočilo, ne prodre bolje?

    Nevem, mogoče zato, ker je zunaj mrzlo. (smeh vseh)

    Včasih je bil reggae močan, ker je bil nekako povezan s punkom. Punk je, vsaj v Zagrebu, združil ljudi in jih povezal, imeli so neke skupne teme, zaradi katerih so se združevali, protestirali itd. In reggae je bil močno povezan s punkom in temi gibanji. V zadnjem času pa se ljudje z istim mišljenjem na tak način in toliko več ne povezujejo. Zdaj je v ospredju parti moment.

    In če gremo še malo v Slovenijo … blizu smo si, Zagreb je samo dobro uro oddaljen od Ljubljane. Koliko kaj vi poznate Ljubljano, pa ne le Ljubljano, celo Slovenijo in sceno pri nas? Ste že nastopali pri nas?

    Seveda, Slovenijo dobro poznamo, hahaha. Z I-TAL JAM riddim bendom smo že pred leti nastopili v Gali Hali. Na ShishMish večeru od RootsInSession. Na tem koncertu je bilo res nad pričakovanji. Tudi z Bamwise smo igrali v Ljubljani, dvakrat na Dub Labu, enkrat v Menzi pri koritu. Digitron Soundsystem smo nastopili v Ljubljani, pa tudi drugje …. Z Jahstice sound smo prvi gig imeli v Škofji Loki. Ravno zadnjič smo srečali kolegico, ki je takrat v Škofji Loki delala za šankom, pa smo mali obujali spomine. Hahaha. Tudi v Trainstation Squatu smo bili v Kranju, z Bamwise...

     

    Ampak na ShishMishu v Ljubljani ste pa nastopili prav z I-TAL JAM. Prej ste rekli da je bilo nad pričakovanji. Kaj ste s tem mislili? Kako je bilo? Kaj se je dogajalo?

    To je bila taka MC edicija I-TAL JAMA. Z nami je bila tudi Vanja (Dubble op.p). Bil je impro roots dub session. Mi smo bili presenečeni. Zato ker smo od občinstva doživeli res angažiran, navdušen hajp in tega pri nas ne doživimo. Razen na festivalih, ampak to je drugače. V Ljubljani je bilo pa res presenetljivo. Klub je bil poln. Odigrali smo prva dva akorda in ljudje so že peli, poznali so besedila, sodelovali … waw, res super je bilo.

    Kaj pa od I-TAL JAM riddim benda lahko pričakujemo 10.februarja, ko ponovno prihajate v Ljubljano, tokrat na Soul Rebel V?

    Ludilo. Hahaha. Pripravljamo veliko stvari, trenutno se fokusiramo na to, da bomo določene riddime odigrali tako, da se čimbolj približamo originalom. Mi namreč radi eksperimentiramo, delamo svoje verzije … tokrat pa pripravljamo nekaj verzij bližje originalnim izvedbam. Zdaj je tudi Dubolik na kitari, Egoless pa tokrat na klaviaturah, tako da gre tudi za drugačno postavo benda, kot je bila prej, ko je Egoless igral kitaro.

    S katerimi instrumenti torej bend prihaja v Ljubljano?

    Boben, bass, kitara, klaviature, tolkala, kitara in sempler, orglice... In trobila (trobenta, pozavna), ki bodo zvenela kot da so live, čeprav ne bodo.

    Pridite počekirat I-TAL JAM riddim stajl, bum :)

     

     

    Intervjuji
    Zvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivna

    Ko je Alborosie gostoval 8.11. v Ljubljani sta Tamara in Pier (RootsinSession) izkoristila priliko ter posnela z njim intervju. Med tem ko ste lahko delček že slišali v RiddimOperator radijski oddaji na Radio Študent 89,3 FM vam ga v celoti objavlamo na našem YouTube kanalu. 

     



    Intervjuji
    Zvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivna

    Že pred časom smo na eni izmed rednih tedenskih oddaj Riddim Operator na radiu Študent lahko slišali del intervjuja z Ras Takuro. Celoten intervju, ki ga je za Riddim Operator posnel v Sloveniji živeči roots & culture selektor italijansko- kongovskih korenin Ras Levi, so predvajali tudi v rednem programu Radia Študent. 

    Ras Levi in Ras Takura sta v polurnem pogovoru največ pozornosti namenila (če prevedemo) dub poeziji, kot specifičnemu glasbeno-pridigarskemu žanru, s katerim se Ras Takura identificira, veliko govora pa je bilo tudi o prehrambeni industriji in gensko spremenjeni hrani ter o afriški osvoboditvi in o osvoboditvi samega sebe. To so teme, ki jih rastafarijanec, pesnik in glasbenik Ras Takura tudi sicer najbolj izpostavlja v svoji poeziji. 

    Ras Takura je med drugim tudi ustanovitelj benda Royal African Soldiers, zelo pa je aktiven na agro-živilskem področju. To je slišno tudi na njegovem lanskem albumu Food War, ki je zelo militantno in politično usmerjen. Ras Takura je javnosti sicer poznan tudi po sodelovanju z dub poetom Mutabaruko, ki mu je tudi pomagal pri nastajanju albuma.  

    Zelo zanimiv intervju, v katerem je govora tudi o današnjem kmetijstvu, pomenu roots reggae glasbe, o njegovem mnenju o dancehallu in še več .... lahko v celoti slišite na tej povezavi. 

    Intervjuji
    Zvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivna

    Avtorica: Tamara Nanaja


    Kraljica Reggaeja ji pravijo.  Ponaša se z več kot petdeset leti aktivne glasbene kariere, ki so jo zaznamovala tudi druga velika imena iz reggae industrije.  Prvič je kot najstnica nastopila že v 60-ih letih prejšnjega stoletja, v sedemdesetih je postala prepoznavna tudi na Otoku, kjer so njune duete z Bobom Andyem zelo radi poslušali. Nato se je pridružila I Threes, ženski vokalni skupini, ki je nastopala z Bobom Marleyjem  in The Wailersi. Hkrati je še vedno nadaljevala s solo kariero, k Wailersom pa ni prispevala le kot vokalistka, ampak je tudi soustvarjala njihovo glasbo. Kasneje je sodelovala še z mnogimi starejšimi in mlajšimi glasbeniki in ostala aktivna vse do današnjega dne.  V začetku avgusta se je pripravljala na nastop v Belgiji in tam smo jo, preko skypa ujeli tudi mi. Izjemno nas je navdušila  s svojo toplino, prijaznostjo in neverjetnim spoštovanjem, ki ga goji do vseh s katerimi sodeluje ali je sodelovala.  

    Intervju je zapisan v slovenščini, na podlagi zvočnega posnetka  v angleščini. Uporabljen je slovenski jezik, brez slengizmov, saj je tudi Marcia govorila v zelo lepi, čisti angleščini (brez patwe).

     

    Pozdravljena.

    Živjo. Kako si? (nasmešek čez vsa ušesa in mahanje v kamero)

    Zelo dobro, odlično, a hkrati precej živčna. V veliko čast mi je, danes se pogovarjati z vami in zares cenim čas, ki si ga boste vzela zame.

    Oh. Haha. Ne skrbi. Vse je vredu. V veliko zadovoljstvo mi je.

    Pri vsej vaši zgodbi in veličastni, več kot petdesetletni glasbeni karieri, sploh ne vem kje naj začnem.  V vsem tem času, odkar aktivno nastopate, ste šla skozi različna glasbena obdobja,  sodelovala z na stotine glasbeniki iz Jamajke, tudi Evrope, .. pravzaprav imate za sabo res ogromno sodelovanj in duetov s tako  legendarnimi glasbeniki, ki jih ni več med nami, kot tudi z mladimi, takimi, ki so na sceno prišli pred kratkim.  Bi lahko izpostavila par sodelovanj?

    Oh. Hahaha. Toliko ljudi. Toliko čudovitih ljudi. (sekunda tišine) In spominov.  Dolgo sva delala skupaj z Bobom Andyjem, zelo zapomnljivi časi. Pa potem seveda Bob Marley & The Wailers, kjer sem bila del ženske vokalne skupine I Threes.  Kakšni časi! Vseskozi, tekom kariere z I Threes & The Wailers, sem imela tudi samostojno kariero.  Nikoli je nisem prekinila. Potem v osemdesetih, devedesetih .. so bili spet drugi časi. In novi ljudje.  Vse do današnjega dne sem delala s toliko čudovitimi ljudmi, ...  Berres Hammond, Coco Tea, Tony Rebel, Groundation, Gentleman, Buju Banton, Bounty Killer....

    I Threes (iz leve) Judy Mowatt, Rita Marley, Marcia Griffiths

    Že od samih začetkov se ponašate z močno, samozavestno in zelo prezenčno kariero.  Navdihujete mnogo ljudi. Mnogo žensk. Kdo pa vas navdihuje? Kje črpate svojo inspiracijo?

    Glasba. In ljudje. Presrečna sem in zelo hvaležna, da sem v vsej svoji karieri spoznala toliko krasnih ljudi in neverjetnih glasbenikov, ki so moja inspiracija. Tudi mene so navdihnile mnoge ženske.  Kot mladenka sem na Jamajki poslušala ameriško glasbo, tako kot vsi takrat. Občudovala sem Aretho Franklin, Carlo Thomas in Deon Warwick. Ko sem začela svojo kariero, na Jamajki ni bilo veliko ženskih glasbenic. Rada sem poslušala Hortense Ellis (sestra Altona Ellisa) naprimer.  Kasneje, ko sem se združila z Rito in Judy (I Threes), sem še več inspiracije našla v ženskih likih.

    Moja inspiracija so tudi mladi glasbeniki. Tako srečna, tako vznemirjena sem, ko lahko sodelujem z njimi, saj mi veliko pomeni, da cenijo mojo glasbo in želijo delati z mano.  Čudovito se mi zdi, ko mladi glasbeniki naredijo priredbe mojih skladb. Naprimer Etana, ki je naredila zares vrhunsko priredbo pesmi »Steppin out of Babylon«. To me nekako pomlajuje in mi daje energijo, zagon, inspiracijo.  Ko me mladi glasbeniki povabijo k sodelovanju, sem zares vesela in hvaležna. Rada jih imam in zelo rada delam z njimi.

     

    Boste s kom izmed omenjenih mladih sodelovala tudi v kratkem ali morda že sodelujete?

    Ko se vrnem iz Evrope, bova z Romanom Virgom dokončala začeti projekt, za novo pesem bova posnela tudi video.  Nedolgo nazaj se mi je oglasil tudi Damien Marley, zelo sem bila vesela. Nato je zame napisal novo skladbo in jo tudi produciral. Bogu sem hvaležna, kakšni čudoviti ljudje. Skupaj z njimi se zares počutim kot prerojena.  Z veliko mladimi sem sodelovala, upam, da bom tudi še v prihodnje.  V neizmerno zadovoljstvo mi je, pomlajuje me. Počaščena in hvaležna sem, da si želijo delati z mano.

    Trenutno ste že v Evropi, že ste nastopala, pa še nekaj nastopov vas čaka. Kakšni občutki vas prežemajo?

    Zelo se veselim. Vedne se veselim tistih trenutkov, ko lahko komuniciram v živo in neposredno s svojim občinstvom. Zelo je intimno in .. skoraj tako je kot bi bila prerojena  s svojim občinstvom, v živo in neposredno.  Zdaj se pripravljam na to, da dam veliko ljubezni svojemu občinstvu in, da nadaljujem s širjenjem veličine glasbe... in s širjenjem sporočila, ki ga prinašam, a veš,...  Sporočilo je najbolj pomembna stvar in je v glasbi, tako da se veselim tega trenutka, ko se lahko zares dotaknem vseh src... src tistih, ki so z mano na koncertu...

    Kraljica reggaeja vas nazivajo. Ženskam ste navdih. Sledijo vam, si vas ogledujejo, poslušajo kako govorite, kako se oblačite, si spnete lase....  Kako se ob tem počutite? Čutite kdaj pritisk?

    Neee. Sploh nee. Blagoslovljena  sem, da sem lahko inspiracija svojim sestram in mladim vzpenjajočim se sestram... ne počutim se pod pritiskom.  Še bolj srečna sem in vem, da sem tukaj z razlogom, imam od Boga dan talent in vedno bom nadaljevala in poskušala svoj talent izkoristiti čimbolj  mi bodo to dovoljevale moje sposobnosti... a veš ... inspirirati druge ... a veš, tako krasen občutek je, ko kateri od mladih glasbenikov začne delati priredbo katere izmed mojih pesmi. To je krasen občutek.  S tem tudi oni mene navdihnejo. Ja, to mi je res všeč.

    Poleg zares mogočnih in zapomnljivih nastopov ste znana po močnih besedilih, z globokimi sporočili. Nagovarjate ženske. Tudi moške. Veliko govorite o ljubezni in odnosih. Danes zjutraj sem poslušala vaš  duet  z Bobom Andyjem iz 80.ih ... ne morem se spomniti...

    (nasmešek in vzdih) Ja. Zares skupaj (Really Together).  Naslov pesmi je Really together.

    Hvala. In sem razmišljala o tem, kako se je pojmovanje ljubezni in sama ljubezen spremenila skozi leta. Včasih se zdi, da ljubezen ni več tako močna, kot je bila včasih?

    Seveda je! Ljubezen je enako močna. Ljubezen se ni spremenila. Ampak pri veliko ljudeh naletimo na mrtva ušesa.  Glasbeniki pridigamo o ljubezni,  učimo o ljubezni in samo ena ljubezen je. Ljubezen se nikoli ne spremeni. Ljubezen je, kot je rekel Bob Marley,  ena ljubezen. In ljubezen je največja moč, ki jo imamo na Zemlji in glasba je najboljše orožje, ki ga imamo na Zemlji. In z glasbo in z ljubeznijo, ki ju imamo, glasbeniki občinstvu prenašamo njeno sporočilnost, prežeto z ljubeznijo.  Naša sporočila so tako močna, da bi lahko transformirala celo vesolje…

    Vsakdo bi moral imeti ljubezen v srcu. In vsakdo bi moral deliti svojo ljubezen z brati in sestrami … ampak kot sem že rekla prej (razburjeno) NAŠE BESEDE NALETIJO NA MRTVA UŠESA.  Mi pevci in ostali glasbeniki skozi našo glasbo izobražujemo, osveščamo, pridigamo … ampak ljudje besedil ne poslušajo.  Pa ravno sporočilo je tisto najbolj pomembno, ki ga prinašamo ljudem. … Bogu sem hvaležna, ker so ljudje vsaj Boba Marleyja poslušali (glas se malo zatrese) in njegova sporočila, ki jih je prinesel svetu. Ker, ko poslušaš Boba, jasno in zavzeto slišiš vsako besedo, ki jo izgovori.  Bob govori tako prepričljivo in samozavestno, da ti kar nekako zapove, da ga poslušaš.  Zelo sem hvaležna, da je vsaj on »prišel skozi« z besedili, da so ljudje slišali vsaj njega in da je imel to moč, da je glasbo in njeno sporočilo ponesel  na čisto vse konce sveta.

    Nove generacije, mladi pa, kot sem že rekla, potrebujejo veliko več vodstva, potrebujejo veliko več luči, da uvidijo globjo resnico.  Tako zelo si želim, a veš, da bi slišali, da bi dojeli, ker SVET POTREBUJE LJUBEZEN.  In glasba je edino orožje, s katerim zares lahko spremenimo stvari v današnjem svetu.  Glasba je vse, kar imamo. In zato sem hvaležna, da mi je Bog namenil, da sem še vedno lahko tukaj, da lahko oder delim z vsemi temi čudovitimi mladimi glasbeniki, da lahko ljudem pošiljam pozitivno sporočilo … Zares sem zelo hvaležna.

     

    Kaj boste poslušalcem, naklonila na Overjam International Reggae Festivalu?

    Zelo sem hvaležna, da bom čez dober teden na odru pri vas.  Da bom komunicirala in prenesla sporočilo svojim ljudem. Prinesla vam bom veliko ljubezni, prežete z veliko pozitivnimi vibracijami, vse skozi medij glasbe.  Neskončno se veselim tega trenutka, ko bom stala na odru in med poslušalce delila vso ljubezen, ki jo imam. Upam, da se dotaknem src in da bo moj nastop ljudi učil, jih izobraževal in jih povzdignil, motiviral.

    Kaj po poleg glasbenih sodelovanj še planirate za prihodnost? Tudi izven področja glasbe… Obstajajo kraji, ki bi jih rada videla, stvari, ki bi jih rada počela?

    Resnično sem hvaležna, da me je glasba ponesla na tako različne konce sveta.  Zelo veliko sem potovala z Bobom Marleyjem,  veliko sem potovala tudi sama.  Pa vendar se veselim in bi rada potovala in širila svoje sporočilo še naprej. Rada bi šla še v vse tiste kraje, kjer nisem bila. S svojo glasbo bi rada prekrila celotno vesolje.  Lahko pa rečem, da ne čutim nikakršne teže na svojih ramenih, kjer je glasbena misija na kateri sem v bistvu čudovita odgovornost.  Ko imaš od Boga dan talent, potem dolžnost ki jo imaš opravljaš s ponosom. In daš od sebe vse, da ljudem dostaviš sporočilo.  Želim si samo še, da grem lahko še v nove kraje in da nadaljujem s širjenjem glasbenega sporočila, da komuniciram z vedno novimi občinstvi … to je zame resničen blagoslov. Ker takrat, ko stojim na odru in komuniciram z brati in sestrami, sem prerojena. Pošiljam jim pozitivno energijo in vibracije in oni mi to pozitivno energijo vračajo. Vrti se. In to me res prerodi. To so trenutki, ki se jih nadvse veselim. Veselim se potovati vse naokrog sveta, pa čeprav nisem oseba, ki rada potuje z letalom, pa to vseeno počnem, ker je biti na različnih mestih zame ljubezen in prioriteta. Samo priti tja (z letalom) me malo moti.

    Ste že kaj slišala  o kraju kamor prihajate? O Sloveniji, o Tolminu, o reki Soči?

    Oh ja, same dobre stvari slišim. Pravijo, da je zelo lepo pri vas. In komaj že čakam, da bom del festivala. Upam samo, da bom imela malo več časa, da bom poleg nastopa na odru lahko tudi spoznala kraj v katerega prihajam in se ga navžila.

    Boste plavala v reki Soči?

    Ohhhhh. Hahaha…

    Veste, velja za eno naših najlepših rek, ampak je tudi zelo mrzla…

    Waaaw. Waaw. Hahaha. Se bom poskusila prilagoditi. Komaj že čakam da pridem, da vidim… res se že veselim.

    Tudi mi v Sloveniji se močno veselimo vašega prihoda. Ne zgodi se pogosto, da nas obiščejo tako veliki glasbeniki kot ste sama in prepričana sem, da bo vaš nastop pustil zelo zapomnljiv in pomemben pečat vsem, ki bomo obiskali festival Overjam.

    Veselim se, srečati moje lepe brate, sestre, prijatelje.

    Najlepša ti hvala. Bodi blagoslovljena, imej blagoslovljen dan. Pošiljam ti ljubezen in blagoslove in vsem ljudem v Sloveniji.

    © 2018 Reggae.si. All Rights Reserved. Designed By Marcel Šalej
    Spletno mesto uporablja piškotke zaradi boljše uporabniške izkušnje. Z uporabo naše spletne strani potrjujete, da se z njihovo uporabo strinjate.
    Več informacij Sprejmi Zavrni