Februar 24, 2020

    Tujina

    Tujina
    Zvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivna

    Spodnjo novico popravljamo, saj je danes Luciano sporočil, da se bo "Zion Awake" evropska turneja vseeno zgodila. Njegovo zadnje video sporočilo je tukaj. 

    Luciano je te dni nepreklicno odpovedal svojo zimsko turnejo "Zion Awake European Tour 2016", v sklopu katere naj bi novembra in decembra nastopil v Nemčiji, Švici, Avstriji, Italiji, v Franciji in na Nizozemskem. Razlog tiči v evropskih organizatorjih in agentih odgovornih za turnejo, ki so očitno bili preveč netaktni, morda tudi preveč lakomni, definitivno pa so premalo upoštevali dejstvo, da Luciano ni tiste vrste izvajalec, ki ga zanimata le slava in denar, ampak je globoko poduhovljen človek, ki se kljub veliki osebni tragediji (ne dolgo nazaj je izgubil sina) še vedno trudi, tako skozi studijsko glasbo, še bolj pa na koncertih v živo, ljudem predati globje sporočilo na način, ki se jih bo najbolj dotaknil - skozi besedo in glasbo. 

    Da je Luciano eden tistih "pristnih regejašev stare šole ki jim je zares pomembna iskrena komunikacija z občinstvom neglede na pritok ali odtok denarja", priča tudi dejstvo, da je svojo odpoved turneje javno pisno obrazložil, na svojem FB profilu pa je objavil tudi video, v katerem je odpoved ponovno obrazložil in se opravičil svojim sledilcem. Sodeč po komentarjih njegovi privrženci odločitev bolj kot ne razumejo, je pa gotovo padla izjemno slaba luč na njegove evropske promotorje. Morda se bodo iz te napake kaj naučili. 

    V nadaljevanju objavljamo originalen zapis, v angleščini, ki ga je Luciano v zvezi z odpovedju turneje objavil na svojem Facebooku. Video pa si lahko ogledate tukaj. 

    __________

    Greetings and salutations to all my fans and promoters in Europe, especially those in countries where I was scheduled to perform Germany, Austria, Switzerland, France, Holland & Italy.

    I regret to announce that I am calling off this, the November-December “Zion Awake European Tour 2016”, owing to the fact that I am dissatisfied with the way that this tour was haphazardly put together. It’s very apparent that my representatives Miss Sonia Sterling and T-Boy of Bremen, Germany, who were mainly in charge of planning this tour have not done a good job. Over the years I have worked very hard to build my career and to establish myself as one of the icons of reggae music and I am very disgruntled by the way myself and my fans have been treated.

    I definitely don’t like the way my career is going and if I don’t put a stop to this, these people are going to ruin my career and my fan base. I will not standby and stoop to this substandard misrepresentation of the Messenjah and the message. So please bear with me as I make this stance in defence of my rights and in order to manage the expectations of my fans.

    I know that it is going to be a process for those fans who purchased advance tickets to receive refunds and the promoters to receive their returns on deposits where applicable. Promoters that were involved in this tour will receive first priority on future engagements as they are rescheduled.

    In summary, for future bookings and business, please contact my manager Anthony Cargill - Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled. or Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

    I deeply apologize for the inconvenience that this will cause, but please bear with me while I straighten out my life and my business affairs.

    Thank you for your overstanding.

    Yours Truly,
    JahMessenjah Luciano 
    The Quabalah Man

    Tujina
    Zvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivna

    V ponedeljek 24. 10. sem bil povabljen v zagrebški studio radia Student. Prvotni namen je bila promocija dogodka, ki bo potekal 25. 11. v ljubljanskem klubu Zoo. Ta večer v goste prihaja pevec, instrumentalist, producent, voditelj TV oddaje na MTV programu … in še bi lahko našteval. Jah Bami skupaj z znancem slovenskih odrov Brammo Shanti-jem. Pa vendar sem izkoristil priložnost ter kar »zavzel« oddajo (SlovenJah tek ova) s pomočjo Dubtafari Sounda. Po začetnem ogrevanju gostiteljice Leon Lioness je gramofone prevzel Ziggi Mastah in takoj razkril, o čem se bomo pogovarjali v etru ter zavrtel pesem iz novega Alborosie-jovega albuma, Freedom & Fyah. Prvo smo predstavili »mega« dogodek, ki nam ga je 8. 11. Pripravil kolektiv Dub Club iz Gale Hale. Ne zgodi se pogosto, da v Ljubljano zaide ime, kot je Alborosie skupaj s svojo skupino Schengen Clan. Organizatorji so mi celo omogočili, da enemu srečnežu priskrbim zastonj vstop na sam dogodek. Vse kar so poslušalci morali storiti je poklicati v studio.

    Po kratkem premoru, kjer nam je Ziggi zavrtel par res dobrih pesmi, med drugim tudi najnovejši »dub-plate« iz najnovejšega albuma »i Thoughts« od Cali P-ja, smo se v drugem javljanju dotaknili seveda tudi koncerta od Jah Bamija ter Bramme Shantija. Po kratki predstavitvi dogodka ter kako je do njega sploh prišlo, smo se dotaknili ter predstavili še lokalna dva predstavnika, to sta The W!ld Citizen ter OhoRoho. Tudi tukaj smo imeli presenečenja za poslušalce. Ne samo kart, temveč tudi pogovor z Jah Bamijem v živo. Leona se je uspela dogovoriti z njim ter ga priklicati na telefon v Belgijo. V sproščenem pogovoru sta se z Leono pogovarjala o turneji, o skupini Suns Of Dub, kjer je Jah Bami vokalist, novem mikstejpu Suave, ki ga Jah Bami ravnokar izdaja preko svoje Sabath založbe.

    (foto: Ziggi Mastah)

    Po končanem pogovoru z Jah Bamijem smo prepustili preostali čas Ziggiju mi pa smo si izmenjavali mnenja ter primerjali izkušnje. Iz Ljubljane se je z nama pripeljal tudi Shuga iz kolektiva PulaP Reggae Station. Rad bi se na tem mestu zahvalil Leoni ter ostali ekipi za povabilo ter pomoč pri promociji in predstavitvi novembrskega dogajanja v Ljubljani, seveda pa tudi za »dope« ingverjev čaj!

     

    Hvala ter se vidimo kmalu!

     

    Jst

    Tujina
    Zvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivna

    Damian Marvin Walters, rojen v Trinidad in Tobagu je bolje poznan pod umetniškim imenom Jah Bami, ki v prevodu pomeni "Jah Take Me" ali po slovensko "Vzemi me, Jah". Je glasbenik, vokalist in tekstopisec, ki svojim poslušalcem preko skladb predaja sporočila, jih uči, poleg tega pa s svojimi skladbami omogoča da to počnejo med plesom. Njegov stil zajema mešanico reggae in soca glasbe, z vplivi hip-hop in R'n'B ritmov. Prav njegova pozitivna osebnost, glasba in stil pa so ga popeljali širom sveta. Bil je namreč gostitelj, producent in direktor Karibskega MTV glasbenega programa imenovanega TEMPO, ki je last Ameriškega produkcijskega velikana Viacom. Tam je Jah Bami tedensko predstavljal novosti in vrhunce v glasbeni industriji, ki jih je lahko spremljalo več kot 5 milijonov gospodinjstev širom sveta. Tako je danes Jah Bami eden najbolj prepoznavnih karibskih obrazov, prav tako pa poleg Addis Pablo in Ras Jammya nastopa po svetu kot član kolektiva Suns Of Dub.  

    Glasbeno pot je začel pri šestih letih, ko je postal glavni pevec v cerkvenem zboru. Za ta položaj se lahko zahvali mami, ki je spodbujala in ga prepričala v to. Odraščal je ob poslušanju glasbenikov kot so Anita Baker, Cameo ter Princ. Bil je navdušen nad njihovimi zvoki in močjo, ki so jo s svojo glasbo, le te imeli na ljudi. Ko je bil še mlad se spomne kako je njegov oče vrtel glasbo v trinidadskih klubih in ob opazovanju očeta, ki je preko mikrofona zabaval množice, je o tem začel sanjariti tudi sam.

     

    Steelpan-i (Jekleni bobni) so igrali pomebnješo vlogo pri glasbenem odraščanju. Njegov oče je bil v Trinidadu član bobnarske glasbene skupine in Jah Bami jih je pogosto opazoval. V njegovih najstniških letih je tudi sam dobil veliko priznanja za njegove veščine in talent za igranje na jeklene bobne, saj se je sam, po posluhu, naučil na njih igrati težke skladbe. Čez leta igranja in pisanja skladb pa se je poleg bobnov, prav tako naučil igrati kitaro in klavir, kar mu je pomagalo pri produkciji njegovih skladb kasneje v življenju.

     

     

    Pri sedemnajstih letih si je prislužil glasbeno štipendijo na Univerzi West Indies ( University of the West Indies ) in za vrhunec šolanja je, kot kapetan svojo šolo popeljal do zmage na medšolskem glasbenem tekmovanju. Kasneje je s svojo sposobnostjo igranja na jekleni boben, postal član zasedbe svetovnih prvakov "Exodus Steel Orchestra" in z njimi preigraval 8 let.

    Večino svojega odraslega življenja je bolj ali manj potoval med Trinidadom in New Yorkom. Njegov oče se je namreč, ko je bil Jah Bami še mlajši, preselil v Ameriko in leta 2000 se je tja uradno preselil tudi sam. Brooklyn, New York je postal njegov dom in njegov unikaten pristop k glasbi in nastopanja je kmalu opazila internacionalna glasbena založba "Thello Entertainment". Prav kmalu pa ga je ta založba povabila, da skupaj z drugimi reggae izvajalci, med katerimi sta bila tudi Wayne Wonder in Ky-Mani Marley, odide na enoletno turenjo po Japonski.

     

    Skozi zadnja leta je Jah Bami deloval kot producent in direktor v mnogih televizijskih oddajah za karibsko televizijsko mrežo TEMPO. Prav tako pa je v Trinidadu in Tobagu, glavni akter pri številnih projektih v dobro skupnosti. Njegov cilj pa je odpreti lastno dobrodelno fundacijo, ki naj bi luč sveta ugledala prav kmalu. Lastna produkcijska glasba, ki zaseda najvišja mesta svetovnih lestvic v Ameriki, Aziji, Evropi in Karibih pa le pripomore, k njegovi že tako veliki prepoznavnosti. Jah Bami je namreč sodeloval, snemal in nastopal z legendami v glasbeni industriji kot so Wu Tang Clan, Damian "Jr Gong" Marley, Norrisman in še bi lahko naštevali.

    Od leta 2003 je Jah Bami tudi član kolektiva "Suns of Dub". Kolektiv sestavljajo še Addis Pablo na ustni harmoniki (Melodica), ki je sin pokojne legende z imenom Augustus Pablo, selektor Ras Jammy ter drugi glasbeniki karibskih korenin. Skupaj so izdali veliko svojih produkcijskih del. med drugimi tudi "Far East Dub LP", ki je bil izdan leta 2015.

     

     

    Jah Bami pa je nedavno izdal tudi dve svoji skladbi z naslovom "Give me Life" in "She loves Rasta".  Obe je produciral Takashi, distribucijo pa je prevzela Jah Bamijeva založba "Sabat Records".  Njegove pesmi  so na voljo na vseh internetnih glasbenih trgovinah, seveda pa še danes Jah Bami poprime za jekleni boben in nanj z veseljem zaigra saj je to en od njegovih domačih trinidadskih nacionalnih inštrumentov.

    Tujina
    Zvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivna

    Outlook Festival. Največji sound system festival v Evropi. Sliši se zelo mogočno, in tako tudi izgleda... Nepregledna množica ljudi in »timeline« natrpan z imeni DJ-ev in producentov svetovnega formata. Festival, ki je vreden vsega spoštovanja. In če festival otvori sam Damian Marley, na približno 3000 let starem prizorišču, se vse zgornje navedbe potrdijo same od sebe. Sam sem se letos na Outlook podal prvič. Čeravno sem slišal o njem toliko, da sem imel občutek kot, da sem tam že od prve edicije. Vsi ki me poznate in spremljate portal Reggae.si veste, da ima Pula v mojem srcu posebno mesto, da sem naravnost zaljubljen v to z zgodovino prežeto prestolnico Istre, in če le uspem, se udeležim lokalnih zabav poleti in pozimi. Tako sem tudi po letošnjem zaključku Seasplasha nestrpno pričakoval Outlook.  

    Pa se vrnimo na začetek zgodbe in glavno zvezdo otvoritvenega večera festivala, ki je ob vedno ponavljajočih nastopajočih na samem festivalu, prava popsetritev in osvežitev line up-a. Letos je čast headlinerja pripadla Damian »Jr. Gong« Marley-u. Trenutno najbolj »vroč« in priljubljen sin rodbine Marley, ki je razvil povsem svoj stil glasbe in svoje oboževalce po celem svetu navdušuje s pozitivno glasbo, kjer se prepletajo reggae, hip-hop, pop, dancehall in dub-step.


    (Foto: P.K. Photography)

    Sam koncert je bil nad vsemi pričakovanji. Atmosfera v antičnem prizorišču je bila naelektrena in med ogrevanjem, ki je pripadlo Iration Steppas je bilo čutiti, da publika čaka le eno – oz. enega. In dočakali smo ga. Gongzilla! Mek dem bun, otvoritveni komad, ki je vse prisotne vzdignil za kak centimeter nad zemljo. Sledil je dokaj rutinski nastop novodobne reggae ikone, ki je bil zaradi množice hitov, ki jih je nanizal v zadnjem desetletju, primoran komade skrajšati na kitico z refrenom in že je sledil nov komad. Tukaj se sicer postavlja vprašanje kaj je bolje – izbrati peščico komadov in jih v celoti z malenkostnimi spremebami v aranžmajih ponuditi publiki, ali v 90-minutni nastop natrpati absolutno VSE. Dejstvo ostaja, da vsi ne bomo nikoli zadovoljni, pa vendar sem prepričan, da bo šel koncert v anale. Tako v zgodovinskem smislu, kot pri slehernem obiskovalcu.


    (Foto: P.K. Photography)

    Na prvi dan festivala smo se zbrali na prizorišču. Še en zgodoviski »punkt« - trdnjava Punto Christe. O njej smo na našem portalu že večkrat pisali. Vsako leto gosti lepo število dogodkov in festivalov, kot npr.  »sorodni« festival Seasplash.  Je pa tudi prizorišče Outlook-a.  Ko človek prehodi pot do plaže in se mu iz-za ovinka odpre pogled na več tisoč glavo množico, ki sproščeno pleše na plaži in uho zasliši glasbo, se mu naježijo vse dlake na telesu. Tistega dne sem v izbrani družbi prisostvoval nastopom Akale, Joey-a Bada$$-a si (ponovno) ogledali koncert Kabaka Pyramid-a, skočili še na Mungos Hi-Fi's s Charlie P-jem, za katere je ogreval Manu Digital in zato zamudili nastop legendarnega Rodiganapred spanjem pa smo si privoščili še dozo d'n'b-ja z Roni Size-om ter Dynamite MC-jem. Zanimiv in zabaven večer, od katerega mi je najbolj ostal v spominu Mungos Hi-Fi oder.


    (Foto: Marc Sethi Photography - Offical Outlook Festival FB page)

    Drugi dan, ki je vsaj na papirju obetal še več od prvega je razkril, da se obeta noč prežeta z dancehall glasbo. Otvoritev našega večera je pripadla Roots in Session dvojcu. Selekcija , ki je prehajala od dancehall do dub-step ritmov je uspešno razplesala zbrane. Po kratki dozi Kandžije in Golih Žen, smo šli po novo dozo dancehalla. Za le to je skrbel Million Stylez, ki je več kot očitno navdušil množico, pa vendarle ne toliko kot The Heatwave kolektiv, ki mu je sledil. Te so s pomočjo zagrebške dancehall plesne skupine Hot It Up razgreli že tako vroče ozračje do vrelišča. Da bi se malo ohladili smo si privoščili malo trših basov za kar sta poskrbela Kahn in Neek. Ko je oder prevzel Commodo je stvar postala naravnost brutalna in zvok ki je prihajal iz »soundsystema«  nikogar ni pustil ravnodušnega. Za zaključek noči je sledil vedno odlični »puležan« Sheco, ki nas je s pomočjo Mc Chakka Svraka razplesalval z D'n'B in Jungle selekcijo. Več kot uspešno preplesana noč, kjer so me zelo prijetno presenetili Heatwave.


    (foto: Dan Medhurst Photography - Offical Outlook Festival FB page)

    Sobotni večer v Puli ima zame samo eno asociacijo – PulaP Reggae Station na Radiu Maestral. V tokratni ediciji so gostovali članii Dub-Stuy ter Bent Backs Records vključno z Dubamine-om, ki sva jih s Shugo (kako prikladno ☺) srečala na poti do radia. Na festivalu pa nič novega - po kakšni uri čakanja se nam je le uspelo prebiti na Mungo's areno, kjer je plesala nepopisna množica. Še dobro za »backstage«, kjer smo lahko v miru uživali ob nori selekciji Mad Professor-ja, ki me je več kot navdušil. Tudi Iritation Steppas za njim niso zaostajali, pa vendar me je bolj vleklo na oder, ki sta ga zavzela Mala ter Kahn. Le tu je kraljeval dub. Set vam najlepše opišem kar z Kahn-ovimi besedami »Mala is doing some space communitation« (Mala komunicira z vesoljem). Prvotni načrt, da obiščemo ponovno Mungo's areno se je izjalovil zaradi prevelike gneče, ter je tako namesto OBF ter Shanti D-ja priložnost dobil Riz La Teef, ter nam uspešno pobral še zadnje atome moči z svojo jungle selekcijo.  Tako je ponovno minila zadnja noč kjer mi bo definitivno najbolj v spominu ostal nori Mad Professor.


    (foto: Dan Medhurst Photography - Offical Outlook Festival FB page)

    Ko sem v nedeljo iskal prevoz nazaj za v Ljubljano, se mi je med sončenjem na plaži v kotičkih ustnic narisal nasmešek. Prišel sem samo na koncert Marleya, pa vendar sem ostal do nedelje. Izkušnja Outlook Festivala je bila fenomenalna, za kar so poskrbeli »moji puljčani« ter festival, za katerega lahko rečem, da je daleč najboljši kar sem jih do sedaj obiskal. REALNIH 13.500 ljudi me je napolniko z energijo, ki jo težko opišem z besedami. Letos sem se zavestno odločil prekočiti vse »boat party-e«, pa tudi na »beach yardu« se nisem prav veliko zadrževal, ker sem si želel pustiti še nekaj za naslednjič. Verjetno kar naslednje leto na 10. ediciji festivala. Žal pa tudi na Outlook-u obstaja veliko prostora za izboljšave. Enormne (in predvsem dihalom škodljive) količine prahu, ki se iz presušene zemlje dvigne pod nogami več-tisoč glave množice, astronomsko zasoljene cene, kjer 1dcl piva stane več kot 1 €.  Čez 300 nastopajočih na več kot 10 prizoriščih, kar pomeni, da boste zagotovo zamudili veliko število prilubljenih nastopajočih, saj je nemogoče spremljati 4 nastope hkrati, pa nepopisna gneča ter neskončno čakanje za vstop na posamezno prizorišče. Pa vendar je Outlook doživetje, ki ga more doživeti sleherni ljubitelj »sound system« glasbe. Ko na koncu potegnem črto in se spomnim na nastope Mad Professorja, Charlie P-ja, Manu Digital-a, ter drugih, pozabim na vse naštete slabosti, kajti v spominu so mi ostali le plesoči nasmejani obrazi množice. In dokler je množica zadovoljna, so malenkosti nepomembne.


    (foto: Dan Medhurst Photography - Offical Outlook Festival FB page)

    Pula hvala, ker si mi še enkrat več postregla z noro zabavo ter se se vidiva kmalu! Zelo kmalu!

     

    Jure Miklošič

     

    Tujina
    Zvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivna

    Sr. John je veliko več kot le vsakdanji tipični grafični oblikovalec in producent glasbe. Mogoče vam je bolje znan kot eden od dvojice ustanoviteljev ter selektorjev, danes ne več aktivnega Balkan's HiFi-ja. Le ta je nastal z namenom, da lokalno klubsko sceno dvigne na nov, višji nivo obenem pa z vsestranskim in edinstvenim pristopom globalni reggae skupnosti doda svoj pečat. Selekcije dvojice Balkan's HiFi-ja so pokrivali vse stile in žanre reggae direvatov od Rocksteady in Foundation roots-a do bolj modernih kot so Dubsteb in Jungle, s tem pa ponujala publiki unikatno mešanico reggae glasbe. Izpod njunih rok je nastala tudi prva kompilacija izključno balkanskih reggae izvajalcev imenovana ''Balkanfarraj Vol.1'', ki je bila predstavljena širši publiki na Montreux Jazz Festivalu leta 2010 v Švici. Kot aktivna producenta sta ustanovila tudi svojo založbo imenovano ''Balkans HiFi''. Drugi del balkanske kompilacije "Balkanfarraj Vol.2" sta izdala pod založbo EXIT Festivala in jo tam tudi predstavila množici. Glasbo sta vrtela na skoraj vseh večjih dogodkih ter sodelovala z uveljavljenimi glasbeniki kot so Lee ''Scratch'' Perry, Solo Banton, High Tone, Adrian Sherwood in drugi. V Ljubljano sta nam v sodelovanju s Slovenskimi organizatorji pripeljala Soom T-ja, Brother Culture in Blend Mishkin, sodelovala pa sta tudi s Stinky Ranks-om iz Zagreba. Nista dolgo ostala le znotraj meja držav bivše Jugoslavije. Njune selekcije so poslušali v Italiji, Nemčiji, Franciji Angliji, Škotskem, Finskem Danskem, Norveškem in tudi v Indiji, ter še kje. 

     Sir John, ki ga prijatelji poznajo pod psevdonimom "Medo" poleg digitalnih dubplate-ov prijateljev in tistih iz svoje produkcije, glasbo drugih vrti izključno z vinilskih plošč, že od leta 2006. Pravi, da je njegova želja deliti svojo selekcijo glasbe z ljudmi, ki imajo radi star, klasičen zvok vinilske plošče, ob tem pa risati nasmehe na obraze vsem reggae navdušencem. Sodelovanja z raznimi založbami, na različnih projektih in povezovanje med glasbeniki sta ga pripeljala do njegovega najnovejšega projekta z Color T-jem, ki je definitivno vreden poslušanja.

    "Meni je bil všeč njegov vokal, njemu moji ritmi in to je to. Z nasmehom smo se odločili za sodelovanje", pravi in tako sta posnela Color- T-jev EP imenovan "Long Road", ki vsebuje sedem skladb. Tega lahko poslušate seveda tudi na Sr. Johnovem SoundCloud kanalu.

    V bodoče načrtuje izdati čisto svoje vinilske plošče, pripravlja pa tudi projekt z Owen Knibbs-om, ki je eno in edino svojo skladbo izdal leta 1987, imenovano "Juggler". Le ta, se je po 28ih letih, organiziranja dogodkov, nastopanja in selekcioniranja glasbe v Združenih Državah odločil posneti nove pesmi, ki jih namerava izdati kmalu. Trenutno pa Sr. John sodeluje s sarajevskim ''Skillo'', znanim tudi pod imenom ''Babo Denshola Babook'', ki snema svoj novi, kmalu prihajajoči album".

    Za več informacij o Sr. Johnu in njegovih projektih si lahko ogledate tudi njegove kanale na socialnih omrežjih. Vsekakor pa bomo tudi na Reggae.Si zagotovo še pisali o selektorju in producentu glasbe, ki se skriva pod imenom Sr. John.

    © 2018 Reggae.si. All Rights Reserved. Designed By Marcel Šalej
    Spletno mesto uporablja piškotke zaradi boljše uporabniške izkušnje. Z uporabo naše spletne strani potrjujete, da se z njihovo uporabo strinjate.