Junij 02, 2020

    Novice

    Tujina
    Zvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivna

    Outlook Festival. Največji sound system festival v Evropi. Sliši se zelo mogočno, in tako tudi izgleda... Nepregledna množica ljudi in »timeline« natrpan z imeni DJ-ev in producentov svetovnega formata. Festival, ki je vreden vsega spoštovanja. In če festival otvori sam Damian Marley, na približno 3000 let starem prizorišču, se vse zgornje navedbe potrdijo same od sebe. Sam sem se letos na Outlook podal prvič. Čeravno sem slišal o njem toliko, da sem imel občutek kot, da sem tam že od prve edicije. Vsi ki me poznate in spremljate portal Reggae.si veste, da ima Pula v mojem srcu posebno mesto, da sem naravnost zaljubljen v to z zgodovino prežeto prestolnico Istre, in če le uspem, se udeležim lokalnih zabav poleti in pozimi. Tako sem tudi po letošnjem zaključku Seasplasha nestrpno pričakoval Outlook.  

    Pa se vrnimo na začetek zgodbe in glavno zvezdo otvoritvenega večera festivala, ki je ob vedno ponavljajočih nastopajočih na samem festivalu, prava popsetritev in osvežitev line up-a. Letos je čast headlinerja pripadla Damian »Jr. Gong« Marley-u. Trenutno najbolj »vroč« in priljubljen sin rodbine Marley, ki je razvil povsem svoj stil glasbe in svoje oboževalce po celem svetu navdušuje s pozitivno glasbo, kjer se prepletajo reggae, hip-hop, pop, dancehall in dub-step.


    (Foto: P.K. Photography)

    Sam koncert je bil nad vsemi pričakovanji. Atmosfera v antičnem prizorišču je bila naelektrena in med ogrevanjem, ki je pripadlo Iration Steppas je bilo čutiti, da publika čaka le eno – oz. enega. In dočakali smo ga. Gongzilla! Mek dem bun, otvoritveni komad, ki je vse prisotne vzdignil za kak centimeter nad zemljo. Sledil je dokaj rutinski nastop novodobne reggae ikone, ki je bil zaradi množice hitov, ki jih je nanizal v zadnjem desetletju, primoran komade skrajšati na kitico z refrenom in že je sledil nov komad. Tukaj se sicer postavlja vprašanje kaj je bolje – izbrati peščico komadov in jih v celoti z malenkostnimi spremebami v aranžmajih ponuditi publiki, ali v 90-minutni nastop natrpati absolutno VSE. Dejstvo ostaja, da vsi ne bomo nikoli zadovoljni, pa vendar sem prepričan, da bo šel koncert v anale. Tako v zgodovinskem smislu, kot pri slehernem obiskovalcu.


    (Foto: P.K. Photography)

    Na prvi dan festivala smo se zbrali na prizorišču. Še en zgodoviski »punkt« - trdnjava Punto Christe. O njej smo na našem portalu že večkrat pisali. Vsako leto gosti lepo število dogodkov in festivalov, kot npr.  »sorodni« festival Seasplash.  Je pa tudi prizorišče Outlook-a.  Ko človek prehodi pot do plaže in se mu iz-za ovinka odpre pogled na več tisoč glavo množico, ki sproščeno pleše na plaži in uho zasliši glasbo, se mu naježijo vse dlake na telesu. Tistega dne sem v izbrani družbi prisostvoval nastopom Akale, Joey-a Bada$$-a si (ponovno) ogledali koncert Kabaka Pyramid-a, skočili še na Mungos Hi-Fi's s Charlie P-jem, za katere je ogreval Manu Digital in zato zamudili nastop legendarnega Rodiganapred spanjem pa smo si privoščili še dozo d'n'b-ja z Roni Size-om ter Dynamite MC-jem. Zanimiv in zabaven večer, od katerega mi je najbolj ostal v spominu Mungos Hi-Fi oder.


    (Foto: Marc Sethi Photography - Offical Outlook Festival FB page)

    Drugi dan, ki je vsaj na papirju obetal še več od prvega je razkril, da se obeta noč prežeta z dancehall glasbo. Otvoritev našega večera je pripadla Roots in Session dvojcu. Selekcija , ki je prehajala od dancehall do dub-step ritmov je uspešno razplesala zbrane. Po kratki dozi Kandžije in Golih Žen, smo šli po novo dozo dancehalla. Za le to je skrbel Million Stylez, ki je več kot očitno navdušil množico, pa vendarle ne toliko kot The Heatwave kolektiv, ki mu je sledil. Te so s pomočjo zagrebške dancehall plesne skupine Hot It Up razgreli že tako vroče ozračje do vrelišča. Da bi se malo ohladili smo si privoščili malo trših basov za kar sta poskrbela Kahn in Neek. Ko je oder prevzel Commodo je stvar postala naravnost brutalna in zvok ki je prihajal iz »soundsystema«  nikogar ni pustil ravnodušnega. Za zaključek noči je sledil vedno odlični »puležan« Sheco, ki nas je s pomočjo Mc Chakka Svraka razplesalval z D'n'B in Jungle selekcijo. Več kot uspešno preplesana noč, kjer so me zelo prijetno presenetili Heatwave.


    (foto: Dan Medhurst Photography - Offical Outlook Festival FB page)

    Sobotni večer v Puli ima zame samo eno asociacijo – PulaP Reggae Station na Radiu Maestral. V tokratni ediciji so gostovali članii Dub-Stuy ter Bent Backs Records vključno z Dubamine-om, ki sva jih s Shugo (kako prikladno ☺) srečala na poti do radia. Na festivalu pa nič novega - po kakšni uri čakanja se nam je le uspelo prebiti na Mungo's areno, kjer je plesala nepopisna množica. Še dobro za »backstage«, kjer smo lahko v miru uživali ob nori selekciji Mad Professor-ja, ki me je več kot navdušil. Tudi Iritation Steppas za njim niso zaostajali, pa vendar me je bolj vleklo na oder, ki sta ga zavzela Mala ter Kahn. Le tu je kraljeval dub. Set vam najlepše opišem kar z Kahn-ovimi besedami »Mala is doing some space communitation« (Mala komunicira z vesoljem). Prvotni načrt, da obiščemo ponovno Mungo's areno se je izjalovil zaradi prevelike gneče, ter je tako namesto OBF ter Shanti D-ja priložnost dobil Riz La Teef, ter nam uspešno pobral še zadnje atome moči z svojo jungle selekcijo.  Tako je ponovno minila zadnja noč kjer mi bo definitivno najbolj v spominu ostal nori Mad Professor.


    (foto: Dan Medhurst Photography - Offical Outlook Festival FB page)

    Ko sem v nedeljo iskal prevoz nazaj za v Ljubljano, se mi je med sončenjem na plaži v kotičkih ustnic narisal nasmešek. Prišel sem samo na koncert Marleya, pa vendar sem ostal do nedelje. Izkušnja Outlook Festivala je bila fenomenalna, za kar so poskrbeli »moji puljčani« ter festival, za katerega lahko rečem, da je daleč najboljši kar sem jih do sedaj obiskal. REALNIH 13.500 ljudi me je napolniko z energijo, ki jo težko opišem z besedami. Letos sem se zavestno odločil prekočiti vse »boat party-e«, pa tudi na »beach yardu« se nisem prav veliko zadrževal, ker sem si želel pustiti še nekaj za naslednjič. Verjetno kar naslednje leto na 10. ediciji festivala. Žal pa tudi na Outlook-u obstaja veliko prostora za izboljšave. Enormne (in predvsem dihalom škodljive) količine prahu, ki se iz presušene zemlje dvigne pod nogami več-tisoč glave množice, astronomsko zasoljene cene, kjer 1dcl piva stane več kot 1 €.  Čez 300 nastopajočih na več kot 10 prizoriščih, kar pomeni, da boste zagotovo zamudili veliko število prilubljenih nastopajočih, saj je nemogoče spremljati 4 nastope hkrati, pa nepopisna gneča ter neskončno čakanje za vstop na posamezno prizorišče. Pa vendar je Outlook doživetje, ki ga more doživeti sleherni ljubitelj »sound system« glasbe. Ko na koncu potegnem črto in se spomnim na nastope Mad Professorja, Charlie P-ja, Manu Digital-a, ter drugih, pozabim na vse naštete slabosti, kajti v spominu so mi ostali le plesoči nasmejani obrazi množice. In dokler je množica zadovoljna, so malenkosti nepomembne.


    (foto: Dan Medhurst Photography - Offical Outlook Festival FB page)

    Pula hvala, ker si mi še enkrat več postregla z noro zabavo ter se se vidiva kmalu! Zelo kmalu!

     

    Jure Miklošič

     

    Tujina
    Zvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivna

    Sr. John je veliko več kot le vsakdanji tipični grafični oblikovalec in producent glasbe. Mogoče vam je bolje znan kot eden od dvojice ustanoviteljev ter selektorjev, danes ne več aktivnega Balkan's HiFi-ja. Le ta je nastal z namenom, da lokalno klubsko sceno dvigne na nov, višji nivo obenem pa z vsestranskim in edinstvenim pristopom globalni reggae skupnosti doda svoj pečat. Selekcije dvojice Balkan's HiFi-ja so pokrivali vse stile in žanre reggae direvatov od Rocksteady in Foundation roots-a do bolj modernih kot so Dubsteb in Jungle, s tem pa ponujala publiki unikatno mešanico reggae glasbe. Izpod njunih rok je nastala tudi prva kompilacija izključno balkanskih reggae izvajalcev imenovana ''Balkanfarraj Vol.1'', ki je bila predstavljena širši publiki na Montreux Jazz Festivalu leta 2010 v Švici. Kot aktivna producenta sta ustanovila tudi svojo založbo imenovano ''Balkans HiFi''. Drugi del balkanske kompilacije "Balkanfarraj Vol.2" sta izdala pod založbo EXIT Festivala in jo tam tudi predstavila množici. Glasbo sta vrtela na skoraj vseh večjih dogodkih ter sodelovala z uveljavljenimi glasbeniki kot so Lee ''Scratch'' Perry, Solo Banton, High Tone, Adrian Sherwood in drugi. V Ljubljano sta nam v sodelovanju s Slovenskimi organizatorji pripeljala Soom T-ja, Brother Culture in Blend Mishkin, sodelovala pa sta tudi s Stinky Ranks-om iz Zagreba. Nista dolgo ostala le znotraj meja držav bivše Jugoslavije. Njune selekcije so poslušali v Italiji, Nemčiji, Franciji Angliji, Škotskem, Finskem Danskem, Norveškem in tudi v Indiji, ter še kje. 

     Sir John, ki ga prijatelji poznajo pod psevdonimom "Medo" poleg digitalnih dubplate-ov prijateljev in tistih iz svoje produkcije, glasbo drugih vrti izključno z vinilskih plošč, že od leta 2006. Pravi, da je njegova želja deliti svojo selekcijo glasbe z ljudmi, ki imajo radi star, klasičen zvok vinilske plošče, ob tem pa risati nasmehe na obraze vsem reggae navdušencem. Sodelovanja z raznimi založbami, na različnih projektih in povezovanje med glasbeniki sta ga pripeljala do njegovega najnovejšega projekta z Color T-jem, ki je definitivno vreden poslušanja.

    "Meni je bil všeč njegov vokal, njemu moji ritmi in to je to. Z nasmehom smo se odločili za sodelovanje", pravi in tako sta posnela Color- T-jev EP imenovan "Long Road", ki vsebuje sedem skladb. Tega lahko poslušate seveda tudi na Sr. Johnovem SoundCloud kanalu.

    V bodoče načrtuje izdati čisto svoje vinilske plošče, pripravlja pa tudi projekt z Owen Knibbs-om, ki je eno in edino svojo skladbo izdal leta 1987, imenovano "Juggler". Le ta, se je po 28ih letih, organiziranja dogodkov, nastopanja in selekcioniranja glasbe v Združenih Državah odločil posneti nove pesmi, ki jih namerava izdati kmalu. Trenutno pa Sr. John sodeluje s sarajevskim ''Skillo'', znanim tudi pod imenom ''Babo Denshola Babook'', ki snema svoj novi, kmalu prihajajoči album".

    Za več informacij o Sr. Johnu in njegovih projektih si lahko ogledate tudi njegove kanale na socialnih omrežjih. Vsekakor pa bomo tudi na Reggae.Si zagotovo še pisali o selektorju in producentu glasbe, ki se skriva pod imenom Sr. John.

    Tujina
    Zvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivna

    Vybz Kartelov novi album »King of the Dancehall« je izšel 10. junija, morda pa ga čaka tudi ponovno sojenje in izpustitev iz zapora.

     Vybz Kartel , dancehall superzvezdnik iz Jamajke, trenutno v zaporu, kjer služi petintridesetletno zaporno kazen, je izdal svoj že 13. album. Sočasno s to novico pa so se pojavile govorice, da se je njegova odvetniška ekipa pritožila, ter da zvezdnika čaka ponovno sojenje še pred koncem leta. 

    Skoraj pet let po aretaciji Vybz Kartela so se producenti ter založbe Adidjahiem RecordsTJ Records in Zojak World Wid odločili izdati album Kartelovih pesmi, ki so bile posnete še pred aretacijo. Ta podatek temelji na meji mogočega, če se spomnimo, da je Vybz Kartel izdal album tudi lani, v obdobju od njegove aretacije pa vse do današnjega dne, pa je izšlo mnogo singlov ter njegovih pesmi, ki so prisotne na »riddim albumih«. Za nekaj pesmi je znano, da so bile posnete v zaporu. Omeniti še velja, da so tudi pri Chimney records  v enem izmed intervjujev zatrdili, da še imajo za en album njegovih neizdanih pesmi. Naslov albuma je kontroverzen, saj se že od osemdesetih let naprej, ko je bil Yellowman ustoličen za prvega kralja dancehalla, artisti ter tudi oboževalci reggae dancehall glasbe prerekajo o tem, kdo je kralj tega žanra. Omeniti velja, da se je tudi Beenie Man samooklical za kralja dancehalla, ko je leta 2006 izdal pesem z naslovom King of the dancehall. Na albumu najdemo štirinajst oziroma dvaindvajset pesmi, če zraven štejemo še radiju prijazne verzije.  Album je tematsko raznovrsten. Kartel v svojih pesmih prepeva dekletom, o sebi, o družbeno kritičnih temah iz Jamajke in Karibov ter o zgodbah iz geta. Dva singla iz albuma, to sta Fever in Western Union je že možno kupiti na Itunes, ali ju poslušati na Youtube-u. Ima pa Vybz Kartel že zagotovljen poletni hit z naslovom Summer 16, ki je bil izdan pred nekaj dnevi na isto imenskem riddim albumu, katerega je produciral TJ records

     



    Tekst: VERSO

    Foto: Facebook

    Tujina
    Zvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivna

    Xana Romeo se je ekskluzivno za Reggae.si pogovarjala z našim kolegom Brammo Shantijem, ki že nekaj časa skrbi za zanimive vsebine iz Jamajke, poroča pa tudi o svojem glasbenem ustvarjanju. Njegov blog za reggae.si si lahko ogledate TUKAJ, članek o Xani (v angleščini) pa lahko preberete TUKAJ.

     

    Azana Makeda Smith - znana pod umetniškim imenom Xana Romeo, je bila 26. avgusta 1994 rojena v majhni skupnosti imenovani Greenwich Town v Kingstonu na Jamajki. Je najmlajša hči veterana reggae glasbe Maxieja Smitha bolje poznanega kot Max Romeo. Glasba ji je bila usojena še preden je izgovorila prve besede in danes je Xana ena od hitro rastočih Roots, Dub Reggae glasbenih izvajalcev. A njeni talenti so več kot le petje… Je izvrstna skladateljica, tekstopiska in umetnica, hkrati pa je tudi manager družinskega podjetja, glasbene založbe Charmax Music. V zgodnjem začetku leta 2000 se je Max Romeo s svojo družino preselil v naselje imenovano Treadways, v Linstead, St. Catherine na Jamajki, kjer je Xana tudi končala šolo in trenutno še vedno prebiva s svojimi starši in sorodniki.

    Sproščenost za delo ter inspiracijo najde v udobju svojega doma. Tam je namreč tudi sedež »The Red Ark Studia« v katerem so posnete, sproducirane in »zmiksane« vse njene pesmi. Njen opredeljen pogled in strast za realno oz. prvinsko glasbo sta globoko vplivala na projekt, ki ga ima Xana v načrtu. V nastajanju je namreč Roots album z Dub prizvoki, saj je to sekcija Reggae glasbe za katero se je Xana odločila, nameniti ji vso svojo pozornost. Pri delu ji pomaga oče Max Romeo, zanese pa se lahko tudi na brata. Šestnajst letni Azzizi Romeo je še mlad, a odličen producent in glasbenik. Njegova skladba "Grow My Dread" pa je dober pokazatelj glasbene nadarjenosti, družinske zapuščine in svetel pogled v prihodnost Reggae glasbe. Xani je v oporo tudi Omar Johnson, bolje znan kot »Jallanzo« iz dobro znane Roots skupine »DubTonic Kru«. Xana pa ni le glasbenica ampak je tudi vsestranska umetnica, ki v prostem času uživa ob ustvarjanju svojih slik ter svojo kreativnost izraža na različne umetniške načine. Nastopa z očetom (Max Romeo) in bratoma Azzizijem in Romaxom, sodeluje z najboljšimi producenti ter največjimi glasbeniki, o njej pišejo revije Vogue, Riddim Magazine in Irie Magazine, njeno glasbo pa predvajajo po svetovnih radijskih postajah...

    Vse to kaže, da si Xana ne želi biti le pevka pač pa tudi pustiti znaten pečat na globalni reggae sceni, kot je to naredil že njen oče, ki je tudi njen idol. Xana namreč pravi: »moj idol in moj zgled je moj oče. Prav on me je navdihnil za petje in predajanje sporočila skozi glasbo ljudem. On ni le oseba, katerega celoten glasbeni katalog poznam, ampak poznam tudi njegov način življenja. Hočem da ljudje vidijo in razumejo sporočilo pesmi, ki ga predajam. Nočem, da se izgubijo v lepi melodiji mojega glasu in tako pozabijo na sporočilo. Zato tudi ne pojem prav visoko. Ko nekdo posluša Xano Romeo želim da se počuti prerojenega (prečiščenega), da dobi navdih za nove stvari in se iz besedil nekaj nauči. Nočem, da bi ljudje poslušali samo zvoke in bili vznemirjeni le zaradi glasbe same. Hočem da jo ljudje razumejo in slišijo!

    Trenutno z očetom in bratom zaključuje turnejo po Evropi, imenovano »Max Romeo & Family Tour«, načrtuje pa tudi nove projekte. Njena prva pesem za javnost je bila »No Love«, izdana prav na njen rojstni dan 26. avgusta 2014. Zaradi njenih besedil in unikatnega zvoka je kmalu dobila javno pozornost. Tako je 1. februarja 2015 izdala svojo drugo pesem z naslovom »Righteous Path (Our Father)« in hitro osvojila svetovne radijske valove. »Rate Rasta« pa je prav tako že popularna med reggae poslušalci.. V sodelovanju z Roots Dub Reggae selektorjem, znanim pod imenom Yaaadcore pripravlja kompilacijo, eno izmed njenih aktualnejših del pa je pesem z naslovom »Mercy Please«.

    Xana Romeo, ime katerega svetovni Dji visoko spoštujejo in ime, ki si ga je vredno zapomniti, saj je že priljubljen med večino ljubiteljev reggae glasbe, močno pa prodira tudi v Evropo in na Balkan.

    Tujina
    Zvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivna

    ''Balkan Reggae Connection" je kompilacijski CD, ki sta ga s skupnimi močmi izdala Ammonite Records (Srbija) in Positive Reality Records (Slovenija). Kompilacija vsebuje 16 pesmi različnih izvajalcev iz Bolgarije, Grčije, Hrvaške, Madžarske, Makedonije, Romunije, Slovenije in Srbije. Zbirka skladb daje vpogled v samo jedro žive in še kako aktivne Reggae scene na Balkanu. Gre za izbor najbolj zanimivih izvajalcev in skladb v zadnjih dveh letih, izbranih izključno na podlagi kvalitete. Reggae glasba ima dolgotrajno in živo tradicijo prisotnosti, sprejemanja in produkcije na Balkanu že od zgodnjih sedemdesetih let, obstaja pa tudi duhovna povezava med Reggae glasbo ter balkansko civilizacijo. Ta je tudi glavni razlog zakaj se je Reggae glasba in z njo povezana kultura dobro prijela na tem delu sveta. Sporočilo brezkompromisne socialne pravičnosti in bratstva med ljudmi, kar je bistvo Reggae glasbe je seveda tudi jedro vseh ljudi balkanske kulture. Balkanski Reggae pa ima še vedno svoje posebnosti, lokalne odtenke…Teh šestnajst skladb in izvajalcev iz osmih držav Balkana zelo dobro pokaže kako dober dejansko je Balkanski Reggae. Glavni cilj te kompilacije pa je ustvariti živahno skupnost balkanskih Reggae ljubiteljev in ustvarjalcev, ki se bodo potrudili ustvariti regionalni Reggae festival. Drugi cilji so pokazati ostalemu svetu kvaliteto in kreativnost lokalnih glasbenikov, kar je glasbeni urednik Igor Sean, bolje znan pod umetniškim imenom Haris Pilton odlično nakazal z izborom pesmi.

    Kompilacijo za katero stoji Ammonite Media iz Srbije in pa domača Positive Reallity, si lahko naročite TUKAJ!

    Izvajalci na Balkan Reggae Connection kompilaciji so naslednji:

    One Lion (Romunija)
    LB27 (Madžarska)
    Siti Hlapci (Slovenija)
    Smoke 'n' soul (Srbija)
    Balkan Riddims (Grška)
    Conquering Lion (Makedonija)
    Darka and Melody Keepers (Srbija)
    Killo Killo Banda (Srbija)
    Rebelites (Bulgarija)
    Hornsman Coyote and Soulcraft (Srbija)
    FC Apatride UTD (Srbija)
    Brooka Band (Makedonija)
    Megga Dillah (Romunija)
    Raggalution (Slovenija)
    Antenat (Hrvaška)
    ​Igor Vince (Srbija)​

    Vir: reggae.hr

    © 2018 Reggae.si. All Rights Reserved. Designed By Marcel Šalej
    Spletno mesto uporablja piškotke zaradi boljše uporabniške izkušnje. Z uporabo naše spletne strani potrjujete, da se z njihovo uporabo strinjate.